Witajcie Kochani!
Pozycjonowanie stron to jeden z tematów, którego nigdy dość. Zawsze warto pogłębiać swoją wiedzę w tym zakresie, ponieważ dzięki temu strona internetowa znajduje się wyżej w wyszukiwania i czytelnicy łatwiej mogą do niej dotrzeć. Nieco inaczej wyglądają działania na blogu, a nieco inaczej na stronach internetowych. Dzisiaj chciałabym się skupić na tych drugich, ponieważ odnoszę wrażenie, że obecnie znacznie bardziej popularne jest tworzenie stron www niż typowych blogów. Blogi stają się raczej dodatkiem do witryn, co zresztą pomaga w pozycjonowaniu. Jeśli chcecie poznać trzy najbardziej skuteczne porady, które moim zdaniem są filarowymi, zapraszam dalej.
Blog na stronie internetowej
Skoro już wspomniałam o prowadzeniu bloga, rozwinę ten temat. Rzeczywiście, uruchomienie na stronie internetowej bloga, który przyjmie funkcję poradnika, jest doskonałym pomysłem. Można tam udzielać przydatnych porad dla czytelników, które dotyczą prowadzonej działalności. To wpływa na pozycjonowanie strony, gdyż internauci często szukają odpowiedzi na różne pytania. Jest duża szansa, że trafią tym samym na bloga, a pośrednio również na stronę internetową, którą na przykład jest sklep. Istnieje prawdopodobieństwo, że czytelnik będzie chciał przy okazji zrobić zakupy, bo zainteresują go dostępne przedmioty.
Tworząc blog na stronie internetowej, trzeba pamiętać o kilku aspektach, które bierze się pod uwagę podczas pisania treści na klasyczny blog. Chodzi tu chociażby o długość wpisów, które powinny mieć podobną liczbę znaków (minimum 800). Chociaż blog jest swego rodzaju dodatkiem do strony internetowej, należy przykładać się do kreowania jego treści. Nudne i powielane treści, a także zbyt krótkie, nie wpłyną pozytywnie na wyniki wyszukiwania.
Dobrą praktyką jest pogrubianie najważniejszych treści kolejnych artykułów. Czytanie w sieci jest zazwyczaj pobieżne - przebiegamy wzrokiem po stronie, by sprawdzić, czy tekst jest dla nas interesujący i przydatny. Jeśli widzimy jednolitą czcionki, bez wyróżnienia pogrubieniem, rezygnujemy z dalszego przeglądania.
Podobnie jest w przypadku nagłówków, dlatego też zaleca się stosowanie śródtytułów. Ma to też funkcję porządkowania tekstu i treści, które są w nim przedstawiane.
Każdy artykuł powinien być uzupełniony o zdjęcia lub innego rodzaju grafikę. To urozmaica treść i dodaje jej dodatkowych walorów. Dobrze jest również pamiętać, by wpisy były uzupełnione o linki do produktów dostępnych na stronie. To odeśle czytelników do tego, czym zajmuje się dana strona internetowa i może przynieść potencjalnie nowych klientów.
Ciekawe i oryginalne artykuły
Być może to banał, ale warto o tym wspomnieć, by artykuły były ciekawe i oryginalne. Powinno się dokładać wszelkich starań do tego, by tworzone treści nie były tylko zapychaczami. Jeśli czytelników zainteresują omawiane tematy, będą z przyjemnością wracali na stronę, by czytać kolejne treści. Jest też duża szansa, że oprócz porad, internauci zainteresują się produktami lub usługami dostępnymi na stronie.
Wpisy powinny się pojawiać w miarę systematycznie. Warto umieszczać w nich linki, które odsyłają do kolejnych podstron. Opisywane treści muszą być oryginalne, gdyż kopiowanie treści z innych miejsc w sieci wpływa negatywnie na proces pozycjonowania. Istotna jest także długość poszczególnych artykułów i ich wygląd zewnętrzny. Musimy pamiętać, że ludzie są wzrokowcami i często fakt, czy pozostaną na danej stronie zależy od tego, czy odnieśli dobre pierwsze wrażenie po odwiedzeniu witryny.
Nie można również zapominać o poprawności językowej i gramatycznej. Warto dbać o wysoką jakość tekstów, bo zwróci się to w tym, że czytelnicy chętnie będą powracać na witrynę.
Pomoc profesjonalistów
Czasami właściciele stron nie mają czasu na zajmowanie się pisaniem artykułów i tworzeniem bloga. Nie ma w tym nic dziwnego. Działalność internetowa jest bardzo absorbująca, choć na pozór może się wydawać, że jest to proste zajęcie i szybki zarobek. Nic bardziej mylnego. Praca w sieci jest wielowymiarowa i opiera się nie tylko na sprzedaży lub oferowaniu usług. To także reklamowanie się, praca w social mediach i wiele innych. Im więcej działań, tym większa szansa na odniesienie sukcesu.
Osoby działające w sieci mają świadomość złożoności tych procesów, dlatego powstają firmy, które oferują pomoc w prowadzeniu stron internetowych. Mogą one zapewnić ogół różnorodnych przedsięwzięć, które mają na celu skuteczne pozycjonowanie. Tego typu firmy najczęściej są w stanie dużo więcej zauważyć i odnieść sukces w krótszym czasie.
Działalność tego typu prowadzi
afterweb, gdzie można znaleźć bardzo rozbudowaną ofertę. Klienci nie muszą się obawiać, że zamówią pomoc i nie będą wiedzieć, co dzieje się na ich stronie. Afterweb raportuje swoim klientom, jakie przedsięwzięcia wdraża. Co więcej,
w każdej chwili można skontaktować się z pracownikami, którzy wytłumaczą podjęte kroki i odpowiedzą na wszystkie pytania oraz wątpliwości.
Korzystacie z tego typu porad? :) Próbujecie samodzielnie pozycjonować swoje strony czy korzystacie z profesjonalnej pomocy? :)
Zagłębiałam ten temat jakiś czas temu i co jestem w stanie sama zrobić, to robię. Niestety dobre pozycjonowanie, szczególnie sklepu internetowego to duuuuuży koszt :)
OdpowiedzUsuńFajny art ! Dzięki
OdpowiedzUsuń