01 sierpnia 2021

700. Jak poradzić sobie z problemami?

 

Jak poradzić sobie z problemami?


Witajcie Kochani!

Dziś będzie zupełnie inny wpis niż dotychczas. Czasami każdego z nas nachodzą różnego rodzaju refleksje. Nie zawsze lubimy się nimi dzielić, ale niektóre z nich są warte uwagi i rozważenia na szerszą skalę. Każdy człowiek spotyka się w swoim życiu z problemami. Problemy nas otaczają i są nieuniknione - w szkole, w pracy, a także w domu. Grunt to sobie z nimi radzić. Jednym wychodzi to lepiej, innym nieco gorzej. Nie ma recepty, która pokazywałaby jednoznacznie, w jaki sposób rozwiązać problemy. Są jednak pewne kwestie, których warto się trzymać, bo pomagają uniknąć niektórych nieporozumień. Jak poradzić sobie z kłopotami? Dziś przedstawię kilka punktów, które według mnie się sprawdzają.


Przede wszystkim rozmowa


Kluczem do unikania problemów jest rozmowa. Gdyby się poważnie zastanowić, większość kłopotów, z którymi zmierzają się ludzie, wynika z niedopowiedzeń i niedomówień. Rozmowa jest bardzo ważna, bo pozwala przekazać to, o czym myślimy. Nikt nie wie, co tkwi w głowie drugiej osoby, jakie ma ona plany, założenia i potrzeby. Dlatego też trzeba je jasno komunikować. To ułatwia życie i funkcjonowanie na każdym gruncie - zarówno rodzinnym, jak i zawodowym.

Dzięki rozmowie budujemy relacje. Tylko tak możemy poznać drugą osobę, a następie przedstawić swoje oczekiwania i opowiedzieć o swoich emocjach czy uczuciach. Nie każdy człowiek potrafi rozmawiać, co może dziwić. Jest to jednak umiejętność, którą wynosimy z domu lub uczymy się jej w dorosłym życiu, jeśli nie została nam przekazana przez rodziców.





Oprócz przeprowadzania rozmów w pracy oraz w związku, komunikacja jest przydatna podczas spotkań towarzyskich. Wtedy dobrze jest wiedzieć, jakie tematy są bezpieczne oraz których lepiej unikać. Warto także zapoznać się z kwestiami, które standardowo pozwalają podtrzymać rozmowę i zapobiegają powstaniu krępującej ciszy.

Jeśli dochodzi do jakiegoś nieporozumienia, nieważne na jakiej linii, nie trzeba szukać różnorodnych teorii i zastanawiać się, co dana osoba miała na myśli. Wystarczy porozmawiać. 

Kiedy już nic nie działa


Rozmowa to sztuka i umiejętność, która choć prosta, bywa też trudna. Czasami ciężko jest znaleźć nić porozumienia z daną osobą, a niekiedy tę nić po prostu tracimy. Jeśli dotyczy to problemów w pracy i nie jesteśmy w stanie ich rozwiązać w żaden sposób, a rozmowa wydaje się niemożliwa, konieczna może się okazać zmiana miejsca zatrudnienia. To poważna decyzja, ale piętrzące się kłopoty nie doprowadzą do niczego dobrego. Wręcz przeciwnie.


Kiedy już nic nie działa



Niestety nie tylko w pracy zdarza się, że ludzie się nie dogadują. Ma to również miejsce w domu, w rodzinie, w małżeństwie. Nieporozumienia prowadzą często do kłótni, a te do zrywania kontaktów. Jeśli ciężko jest ze sobą rozmawiać i przedstawiać swoje myśli, można skorzystać z pomocy psychologa, który w czasie terapii pokaże, w jaki sposób odnowić i naprawić relację z drugą osobą. Zdarza się jednak, że nic już nie działa i pomimo podejmowanych działań, nie udaje się uratować kontaktu. W takich sytuacjach nie trzeba na siłę podtrzymywać znajomości. Czasami lepiej pozwolić rozejść się w różnych kierunkach. 

Moment podjęcia decyzji o rozstaniu jest trudny, ale bywa konieczny. Ważne, by znaleźć odpowiednie osoby, które pomogą pokierować całą sprawą. Pomocni mogą być specjaliści, którzy udzielają porad na stronie https://rozwodznim.pl/. Dzięki podejściu osób, które specjalizują się w takich tematach można się poczuć bezpieczniej i spokojniej, przechodząc przez tę trudną drogę.

Nie odkładaj nic na później


Wiele problemów wynika z tego, że brakuje nam czasu lub wydaje nam się, że mamy go za mało. Mamy tendencję do zwlekania z niektórymi sprawami, odkładania ich na później, a gdy to "później" następuje, okazuje się, że jest już po wszystkim. Najlepiej od razu załatwiać to, co musimy, bo łatwo zapomnieć lub pominąć pewne rzeczy w natłoku obowiązków i pracy.


Nie odkładaj nic na później



Jeśli mamy dużo na głowie, warto również rozważyć robienie listy z rzeczami do odhaczenia. Odznaczanie kolejnych punktów bywa bardzo motywujące i chętniej realizujemy kolejne obowiązki.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii :)
Zawsze odwiedzam swoich czytelników.
Jeśli obserwujesz, daj znać w komentarzu :)

NIE SPAMUJ!!!

TOP