16 września 2018

584. 3 kroki do bycia bardziej produktywnym w pracy

3 kroki do bycia bardziej produktywnym w pracy


Witajcie Kochani!

Wspominałam w ostatnim moim artykule, że mam mnóstwo pracy. To sprawia, że muszę szukać sposobów na bycie jak najbardziej produktywną, aby wyrabiać się ze wszystkim. Przyznam jednak, że fakt, iż przybywa mi obowiązków sprawia, że lepiej planuję swój dzień i mogę zrobić więcej rzeczy. Dzisiaj postanowiłam podzielić się z Wami moimi 3 sposobami na bycie bardziej wydajną i produktywną w pracy. Mam nadzieję, że to, co sprawdza się u mnie, przyda się również Wam.




KROK 1: Planuj!


KROK 1: Planuj!


To sposób, który z pewnością każdemu jest znany, ale myślę, że warto go przypomnieć i podkreślić jego istotę. Zaplanowanie dnia, a także czynności, które musimy wykonać w pracy sprawia, że potrafimy się zmotywować, bo wiemy, że to koniecznie należy zrobić. Ja nie wyobrażam sobie już funkcjonowania bez kalendarza, w którym rozpisuję swój dzień, a także ważne jego punkty. Dzięki temu skupiam się na najbardziej istotnych kwestiach. Polecam Wam planowanie, bo to z pewnością usprawni Wasze działania i sprawi, że będziecie dużo bardziej produktywni.

KROK 2: Sprzątaj!


KROK 2: Sprzątaj!


O tym, że posprzątane wnętrze sprzyja pracy już zapewne słyszeliście. Ja przekonałam się o wadze tego  kroku jeszcze na studiach, kiedy przed nauką musiałam mieć perfekcyjnie czysty pokój. Okazuje się, że sprawdza się to również w przypadku pracy. Sprzątanie biur to zadanie nie tylko dotyczące utrzymywania porządku na biurku, ale także dbania o ogólną czystość pomieszczenia, którym się pracuje. Sam zadbaj o to, by przy biurku nie było zbędnych dokumentów, a długopisy znajdowały się na swoim miejscu. O uporządkowanie całego wnętrza zadba firma, która powinna wynająć osoby, które wysprzątają biuro oraz sprzęty, które się w nim znajdują.

KROK 3: Pracuj!


KROK 3: Pracuj!


Kto z nas nie zaczyna dnia bez sprawdzenia social mediów? Kto nie musi po tej czynności zrobić sobie kawy, by pobudzić się do działania? To wszystko przysłowiowa "chwila", ale zbiór tych chwil sprawia, że tracimy czas, który mógł być poświęcony na wykonanie konkretnego działania. Sprawdźcie sobie aplikację, która przelicza Wasz czas spędzony w social mediach. Jestem przekonana, że będziecie w głębokim szoku. Idąc do pracy, po prostu pracujcie. 


Zapraszam Was również na mojego Facebooka oraz na Instagram:














A Wy, macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na bycie produktywnym? :)

15 komentarzy

  1. punkt drugi to u mnie konieczność. Jak jest bałagan nie mogę się w ogóle skupić. Z planowaniem jest gorzej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim cokolwiek zacznę robić, zawsze muszę najpierw posprzątać ;)

      Usuń
  2. Ja spedzam czas tylko w przerwie o to 10minut:) lacznie.. wiec pracuje cały czas!

    OdpowiedzUsuń
  3. Organizacja jest najważniejsza i planowanie jak napisałaś. Bez tego ani rusz, bo można zawalić wiele ważnych spraw. Co do sprzątania to tak, zgadzam się, że każdy musi dbać o swój porządek, a co jak osoba zatrudniona do sprzątania nie sprząta sprzętów? Ja sama muszę sobie swój monitor czy myszkę co tydzień przetrzeć, i za każdym razem znajduję TYLE KURZU, że dziwię się, że nikt tego nie sprząta. Ale no nic, każdy pracuje tak jak chce, a jak nie chcesz mieć kurzu to sobie pościeraj.
    Punkt 3 - o tym można zapomnieć, a przecież wiadomo... przerwa na śniadanie, to zamiast odpocząć to wszyscy siedzą w telefonach i czas leci! A potem człowiek się dziwi, że taki zmęczony wychodzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego też nie ruszam się bez swojego kalendarza :) Planowanie to podstawa!

      Usuń
  4. czystość wokół to u mnie podstawa, bez tego nic dobrze nie zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi w pracy bardzo dużo daje planowanie. To dla mnie taka dodatkowa motywacja, żeby konkretne zadania wykonać w konkretnym czasie i co najważniejsze, zrobić to naprawdę dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny blog. Super porady. Jedyny problem jak się do tego zastosować? Ciężko... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie jest tak ciężko :) Najtrudniej jest zacząć :)

      Usuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii :)
Zawsze odwiedzam swoich czytelników.
Jeśli obserwujesz, daj znać w komentarzu :)

NIE SPAMUJ!!!

TOP