26 sierpnia 2019

657. 3 zasady skutecznego bilboardu || Co zrobić, by bilboard był skuteczny?

3 zasady skutecznego billboardu


Witajcie Kochani!

Dzisiaj zmieniamy temat całkowicie i ponownie przenosimy się w meandry marketingu. Wiem, że uwielbiacie te tematy i chętnie czytacie informacje o tym, w jaki sposób można reklamować swoją firmę. Tym razem chciałabym się skupić na bilboardach, czyli dużych rozmiarów tablicach lub plakatach, które są umieszczane zazwyczaj przy drodze. Reklamy tego typu są podświetlane i umieszczane na specjalnych konstrukcjach, które są do tego przeznaczone lub na budynkach. Chociaż bilboardy bywają olbrzymie, pomimo swoich rozmiarów, nie zawsze przykuwają naszą uwagę. Co zrobić, by taka reklama była skuteczna? Sprawdźcie moje trzy wskazówki, które wpływają na odbiór billboardu.




Co zrobić, by billboard był skuteczny?


Samo wynajęcie powierzchni reklamowej nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Trzeba jeszcze dobrze przemyśleć co chcemy przedstawić na bilboardzie oraz w jaki sposób. To niezwykle istotne, ponieważ dzięki temu możemy osiągnąć skuteczność i dotrzeć do wielu odbiorców, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami. Bilboard to jedna z najlepszych form reklamy, ponieważ dociera do szerokiego grona publiczności. 



Minimum tekstu, maksimum treści


Pierwszą, niezwykle istotną zasadą w przypadku projektowania billboardów, jest przekazanie jak największej ilości informacji za pomocą krótkiego tekstu. To właśnie to zadanie przysparza wielu trudności osobom zajmującym się tworzeniem wielkoformatowych plakatów reklamowych. Jeśli jednak na bilboardzie znajdzie się zbyt dużo tekstu, nie odniesie on sukcesu i nie przykuje uwagi odbiorców. 


skuteczny billboard Minimum tekstu, maksimum treści


Bilboardy umieszczane są przede wszystkim przy drogach, dlatego osoby, które przemieszczają się różnymi środkami transportu, mają niewiele czasu, by przyjrzeć się otoczeniu. Uwagę najskuteczniej przykuwa grafika, dlatego warto skupić się na projekcie, który zainteresuje potencjalnych klientów.


Lokalizacja bilboardu


Wynajęcie powierzchni reklamowej wiąże się zwykle ze sporym wydatkiem. W zależności od lokalizacji, kwoty te mogą się nieco różnić. Należy jednak pamiętać, że reklama to inwestycja. W przypadku tak dużego wkładu, nie można oszczędzać na miejscu, w którym zostanie umieszczony bilboard. 


gdzie umiescic billboard Lokalizacja billboardu


Dobrze jest również zorientować się, co znajduje się w okolicy, w której zostanie umieszczona reklama. Dzięki temu można się zorientować, jaka grupa odbiorców będzie stykała się z bilboardem. Czasami to właśnie to kryterium może sprawić, że zrezygnujemy z jakiejś okolicy na rzecz dużo bardziej atrakcyjnej lokalizacji.


Wybór odpowiedniego bilboardu


Bilboardy mogą mieć różne wielkości - formaty 504x238 lub 600x300, a także wiele innych. Materiały, z których są wykonywane także mogą być odmienne, dlatego warto zwrócić na to uwagę. Należy się również zastanowić nad tym, czy wybrany billboard będzie jednostronny, dwustronny, a może będzie dodatkowo zabudowany po bokach. Możliwości jest wiele, dlatego trzeba dobrze przemyśleć firmę, która będzie zajmowała się produkowanie formatów reklamowych.


Wybór odpowiedniego billboardu


Zapraszam Was również na mojego Facebooka oraz na Instagram:














Jakie billboardy najbardziej przykuwają Waszą uwagę?:)

2 komentarze

  1. I niech będzie po prostu ładny, brzydko zaprojektowany bilbord bardzo odpycha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładne reklamy zawsze przyciągają wzrok, bardzo fajnie napisane :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii :)
Zawsze odwiedzam swoich czytelników.
Jeśli obserwujesz, daj znać w komentarzu :)

NIE SPAMUJ!!!

TOP