23 października 2019

666. Dlaczego warto filtrować wodę? || Wessper

Dlaczego warto filtrować wodę? || Wessper

Witajcie Kochani! 

Niedawno prezentowałam Wam dzbanek, który postanowiłam nabyć, aby filtrować wodę. Nie jest to pierwszy sprzęt tego typu, który gościł w mojej kuchni. Dzbanek Wessper pokazywałam Wam dokładnie w artykule pt.: Jaki dzbanek do filtrowania kupić? || Wessper. W związku z tym, że staram się w swoim domu wprowadzać różne, ekologiczne rozwiązania, możliwość filtrowania była jednym z punktów, które musiałam zastosować. Jednak znalezienie idealnego dzbanka wcale nie jest takie łatwe. Wiele osób również wątpi w działanie takich urządzeń. Postaram się Was dzisiaj przekonać, że filtrowanie wody jest świetnym rozwiązaniem - ekologicznym i ekonomicznym, a także korzystnym dla naszego zdrowia.




Jak sprawdził się dzbanek Wessper Aqua Classic?


Jak sprawdził się dzbanek Wessper Aqua Classic?


Dzbanek Wessper Aqua Classic znalazłam na stronie AGD Master. Zwrócił on moją uwagę swoim wyglądem i wielkością. Poprzedni czajnik, który posiadałam był bardzo mały. Jego wielkość wystarczała do ugotowania wody na herbatę czy kawę, ale niestety była zdecydowanie za mała do przygotowania makaronu czy zupy. Trzeba było kilkukrotnie przelewać płyn, aby wypełnić garnek.

Czajnik Wessper jest znacznie większy, ponieważ mieści aż 3,5 l wody. Ponadto, znakomicie oddziela się warstwa przefiltrowanego płynu z tym, który dopiero będzie filtrowany. Niestety w niektórych dzbankach nie jest to dobrze wykonane i podczas nalewania wody, miesza się część gotowa do picia, z tą, która dopiero ma być oczyszczana.



dzbanek do filtrowania wody jaki wybrac


Filtry, które są przeznaczone do dzbanka Wessper mają za zadanie usuwać chlor, metale ciężkie, pestycydy, herbicydy oraz jony wapnia. Co więcej, ilość kamienia, który osadza się w czajniku jest zdecydowanie zminimalizowana.

Czajnik ma ergonomiczny kształt, wygodnie się go trzyma. Jego wygląd również jest elegancki, dlatego dopasuje się do każdej kuchni. W zależności od preferencji, można zdecydować się na kolor biały, niebieski lub szary. 

Osobiście jestem bardzo zadowolona z użytkowania tego dzbanka. Stosuję go od około dwóch miesięcy i w zasadzie nie znalazłam w nim żadnych wad. Jest to największy dzbanek, jaki dotychczas posiadałam. Zauważyłam, że rzeczywiście liczba kamienia, który mógłby zbierać się w czajniku, została znacznie zminimalizowana.


Dlaczego warto filtrować wodę?


Dlaczego warto filtrować wodę?


Wiele osób poddaje w wątpliwość działanie dzbanków do filtrowania wody. Niektórzy twierdzą, że woda kranowa jest na tyle dobra i zdatna do picia, że nie wymaga dodatkowego oczyszczania. Jestem jednak innego zdania.

Owszem, woda kranowa jest obecnie w wielu miastach w bardzo dobrym stanie, jednak proces filtracji pozwala na usunięcie z niej ewentualnego piasku czy rdzy, która mogła dostać się do wody w czasie transportu przez rury.

Łatwo wyczuwalny w wodzie bywa również chlor, który w czasie przelewania się wody przez dzbanek, jest całkowicie usuwany. Wpływa to na poprawę zapachu i smaku płynu. W filtrach umieszczany jest węgiel aktywny, który oczyszcza również z pestycydów i zanieczyszczeń organicznych.



zalety stosowania dzbankow do filtrowania wody


Zaletą filtrowania jest również zmniejszenie twardości wody, dzięki czemu w czajniku nie osadza się kamień. Podczas przygotowywania herbaty, można zauważyć, że zdecydowanie lepiej się ona zaparza i nie pozostawia oleistego osadu na szklankach i kubkach.

Ponadto, filtry usuwają z wody ołów, czyli metal ciężki, który jest szkodliwy dla zdrowia. Jednak filtrując wodę, dbamy nie tylko o nas samych, ale także o środowisko. Woda, która przeszła taki proces, nie różni się właściwie niczym od wody butelkowanej, którą kupujemy w sklepie. Wystarczy wyposażyć się w butelkę szklaną lub metalową i w nich umieszczać płyn. Takie rozwiązanie zdecydowanie zminimalizuje liczbę zużywanego plastiku, a dodatkowo, pozwoli zaoszczędzić pieniądze.


czy woda filtrowana jest zdrowsza


Zapraszam Was również na mojego Facebooka oraz na Instagram:













Filtrujecie wodę? :) W jaki sposób dbacie o środowisko? :)

19 komentarzy

  1. testując dzbanek tylko innej firmy sama przekonałam się jaka jest różnica gdy wodę się przefiltruje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna stosuję dzbanki filtrujące, choć do tej pory innych marek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Picie niefiltrowanej to jednak ryzyko

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już nie pamiętam jak to jest bez filtrowanej wody w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A co z informacją, którą ostatnio gdzieś znalazłam w Internecie, że w takim filtrze szybciej się namnażają bakterie i mikroorganizmy? Nie pamiętam dokładnie gdzie to było, bodajże na Instagramie, osoba która studiuje robiła eksperyment i to był wynik jej badań.

    OdpowiedzUsuń
  6. Filtruje od kąt weszły w życie dzbanki, już miałam kilka

    OdpowiedzUsuń
  7. Od kąt zaczęła się moda na filtrowanie, tak i ja zaczęłam. Nie wyobrażam sobie pić inną.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie warto używać tego rodzaju dzbanków. Używamy takich od dwóch lat i sprawdza się to świetnie, również z ekonomicznego punktu widzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam dzbanek do filtrowania wody, już się trochę wysłużył niestety. Czas pomyśleć o nowym.

    OdpowiedzUsuń
  10. Filtrowanie wody jest dla mnie ważne, zawsze tego pilnuję żeby woda zawsze została przefiltrowana

    OdpowiedzUsuń
  11. teraz już chyba większość ludzi ma takie dzbanki

    OdpowiedzUsuń
  12. filtrowanie wody to podstawa u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio rozwaliłam dzbanek do filtrowania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Filtruję wodę już od kilku lat, polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zaważyłem jak słabej jakości mam wodę gdy bardzo szybko wysuszało mi skórkę... kamień w czajniku i niestety stosowanie filtrów do podstawa !!

    OdpowiedzUsuń
  16. coraz więcej ludzi na to zwraca uwagę

    OdpowiedzUsuń
  17. fajny artykuł, będę tu wracać

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii :)
Zawsze odwiedzam swoich czytelników.
Jeśli obserwujesz, daj znać w komentarzu :)

NIE SPAMUJ!!!

TOP