04 kwietnia 2015

161. Jak wyjąć babkę z formy bez uszkodzenia jej? 2 sprawdzone sposoby

jak wyjąć babke


Pozostaję w temacie bab, babek, babeczek. Jeśli choć raz miałyście tę przyjemność, aby piec babkę wiecie, że wyjęcie jej z formy wcale nie jest prostym zadaniem. Dzisiaj przedstawię Wam moje dwa sposoby, jak to sobie ułatwić. A jeśli jeszcze nie macie pomysłu na babkę to odsyłam Was do mojego przepisu, który opublikowałam TUTAJ.



babka wielkanocna


SPOSÓB NR 1: mocne natłuszczenie formy margaryną. Jeśli nie macie odpowiedniego pędzelka możecie to nawet zrobić palcem. Zadbajcie jednak o to, aby forma była obficie i dokładnie wysmarowana.

Jeśli już będziecie pewni, że forma jest dobrze natłuszczona, włóżcie ją do lodówki, aby margaryna się schłodziła i zastygła. Dzięki temu nie połączy się z ciastem, a sprawi, że będzie ono odchodzić od brzegów. 

przepis na babke



SPOSÓB NR 2: wyjętą z piekarnika babkę ostudźcie. Kiedy będzie już chłodna, przykładajcie do formy ścierkę zamoczoną w zimnej wodzie. 




Oczywiście niezależnym sposobem pozostaje wysypanie natłuszczonej formy bułką tartą, grysikiem, kokosem czy mąką. Ja jednak w przypadku babek unikam tego. Chcę aby brzegi były gładkie, aby nic do nich nie przylegało. Dzięki wykorzystaniu obu powyższych sposobów jednocześnie, mogę cieszyć się gładkimi i pięknymi babkami.



Moje babki udekorowałam lukrem (na zdjęciach lukier jeszcze jest niezastygnięty) i kolorowymi cukierkami.

Przepis na babkę cytrynową z majonezem TUTAJ.


Jakie są Wasze sposoby na babki? :)

27 komentarzy

  1. Pięna babka , też chciała piec ale nie mam formy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardziej przemawia do mnie pierwszy sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie babka wielkanocna niestety była kupna i taki post mi się już nie przyda ;/ Ale super,że go napisałaś !

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pysznie wygląda :)

    Wesołych świąt !

    OdpowiedzUsuń
  5. No Twoja babka wygląda na prawdę bardzo ładnie :) A o tych sposobach chyba nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę koniecznie wypróbować sposób numer 2, o takim do tej pory nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem szczerze, nie słyszałam nigdy o tym 2 sposobie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobre sposoby. Ten z margaryną chyba stosuje moja mama. A Twoja babka prześliczna!!! Buziaki, wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  9. prawie zrobiłam to pierwszym sposobem...prawie bo nie schowałam formy do lodówki ! :D szkoda że, ta notka nie pojawiła się wczoraj :) uratowało by to moją babkę heh

    OdpowiedzUsuń
  10. ja mam forme silikonowa:)Wesołych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. O sposobie z morką ściereczką słyszałam ale o lodówce nigdy, muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi akurat zawsze udają się babkę wyjąć i jej nie uszkodzić :p
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  13. ale piękna i na pewno smaczna ;))

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda przepysznie!!! Ja raczej nie mam problemu z przywieraniem do blachy :)
    Dziękuję za odwiedziny u mnie, zapraszam częściej, oraz życzę Wesołych Świąt!!!
    www.camesss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. haha zapiszę sobie Twe porady babkowe:D

    OdpowiedzUsuń
  16. mniam smakowita :) ja zawsze natluszczam porzadnie problemu nie ma z wyciaganiem , wesolych swiat kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja zawsze używam pierwszego sposobu, o drugim nigdy jeszcze nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  18. sposób z dobrym natłuszczeniem formy jest najlepszy

    OdpowiedzUsuń
  19. jaka ładna babka! a sposoby na jej wyjęcie z foremki na pewno niejednej kucharce się przyda:)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii :)
Zawsze odwiedzam swoich czytelników.
Jeśli obserwujesz, daj znać w komentarzu :)

NIE SPAMUJ!!!

TOP