Witajcie Kochani!
Ostatnio coraz częściej myślę o przeniesieniu mojej pracy do biura. Odkąd na świat przyszła moja córka, przestrzeń w domu znacząco się zmniejszyła i jest w nim coraz mniej miejsca na wydzielenie strefy do pracy. I chociaż nie wyobrażam sobie swojej firmy w wysokim i przeszklonym wieżowcu, to wydaje mi się rozsądne, by wyjść z domu i pracować poza nim. Dlaczego? Myślę, że wielu z nas przekonało się, że wygodnie działa się w miejscu uporządkowanym, odpowiednio umeblowanym i oświetlonym. Dzięki temu możemy być bardziej wydajni, mniej się męczyć i ze spokojem wracać do obowiązków domowych. Jeśli nasza praca mieści się w kuchni, a w najlepszym przypadku w salonie lub sypialni, trudno jest nam skupić na niej myśli. Na co zatem zwrócić uwagę, urządzając swoje biuro? Dzisiaj postaram się zgromadzić kilka cennych wskazówek.
Co potrzebujemy w biurze?
No dobrze, decyzja zapadła. Załóżmy, że chcesz przenieść się do pracy w biurze, ale stajesz wówczas przed pustą kartką papieru, którą musisz zapełnić. Czym? W pierwszej kolejności swoimi potrzebami, bo to właśnie od nich będzie zależało, gdzie powinno znajdować się miejsce na Twoje biuro, jak powinno być ono urządzone, ile przestrzeni powinno mieć itd.
Zupełnie inaczej będzie wyglądał lokal przeznaczony dla prawnika, a inaczej dla architekta. Niezależnie jednak od wykonywanego zawodu, dobrze jest zadbać o przyjazną przestrzeń, która będzie sprzyjała spokojnym myślom. Bardzo wiele w tej kwestii zależy od kolorystyki, która w przeważającej większości powinna być stonowana. Neutralne kolory będą umożliwiały skupienie się na działaniu.
Równie istotną kwestią są meble. Aby odpowiednio je dobrać, a następnie rozplanować ułożenie w nich rzeczy, trzeba się zastanowić, co chcemy w nich przechowywać. W zależności od tego, trzeba wybrać regały lub półki, a może zamykane szafki. Meble, które mają drzwiczki są bardzo praktyczne, bo nawet jeśli nie dopilnujemy porządku, bałagan nie będzie widoczny.
Centralnym punktem większości biur jest biurko i fotel. To główne miejsce pracy, dlatego trzeba szczególnie zadbać o tę przestrzeń. Fotel powinien być maksymalnie wygodny. Miejsce wokół biura powinno być dość duże, by w przypadku zmęczenia, zmieściła się ta piłka, na którą w dowolnej chwili można wskoczyć. Oprócz tego, warto przyjrzeć się doświetleniu przestrzeni, w której chcemy umieścić biurko. Światło słoneczne jest najlepsze do pracy.
Dodatki w biurze
Lista rzeczy, które powinny znaleźć się w biurze z pewnością bardzo szybko się zapełni.
Tworząc ją, warto pomyśleć również o rzeczach dodatkowych, jak na przykład krzesła konferencyjne. Z czasem firma może zacząć rosnąć w siłę, możliwe, że będą organizowane spotkania, szkolenia lub konferencje. Na takie wydarzenia potrzebne będą krzesła, na których wygodnie spędzi się czas.
Kolejnym ważnym miejscem w biurze jest poczekalnia. Nie każda praca wymaga przystosowania korytarza do oczekiwania, ale w wielu przypadkach jest to niezbędne. Warto przemyśleć, czy oprócz krzeseł nie umieścić tam jakichś dekoracyjnych elementów - plakatów, obrazów, kwiatów. Może przydadzą się jakieś czasopisma branżowe, które osoby oczekujące będą mogły przestudiować.
Świetnym pomysłem jest również zorganizowanie przestrzeni do przygotowania kawy, herbaty oraz zimnych napojów. To miły gest, który z pewnością uprzyjemni czekanie na swoją kolej.
Wspomniałam o liście rzeczy, które chcielibyśmy mieć w swoim biurze, ale listę tę warto jeszcze zweryfikować z oceną naszych możliwości. Wkład finansowy, który mamy w prowadzenie swojego biznesu, bywa niekiedy dość ograniczający. Warto jednak zorientować się w różnorodnych dotacjach i dofinansowaniach, które czasami umożliwiają poszerzenie swojego budżetu, szczególnie na start.
inspirujące wpisy i fajne zdjęcia
OdpowiedzUsuń