20 listopada 2020

687. Jak założyć wymarzonego bloga?


Jak założyć wymarzonego bloga?


Witajcie Kochani!

Choć wydawać by się mogło, że blogowanie to już trochę przeżytek, wcale tak nie jest. Wiele osób nadal chce przelewać swoje pasje na strony internetowe, dzielić się swoim doświadczeniem zawodowym czy recenzować różnego rodzaju produkty. Aż trudno mi uwierzyć, ale w wirtualnym świecie piszę już sześć lat! To niezwykły wynik, który bardzo mnie cieszy. Przez cały ten czas zmieniała się i ewoluowała tematyka artykułów. Zmieniały się moje zainteresowania, a także aktualna sytuacja życiowa. Nie pozostało to bez wpływu na blogowe treści. Cieszy mnie jednak to, że ciągle tu jestem i mogę dla Was tworzyć. Dzisiaj chciałabym podpowiedzieć nowicjuszom, jak założyć wymarzonego bloga.

Jak zacząć blogować?

Jeśli chcesz zacząć blogować, nie ma w tym nic trudnego. Chęci to jeden z podstawowych warunków, który należy spełnić. Niezwykle istoty jest również temat, który będzie podejmowany na Twojej stronie. Mówi się, że najbardziej poczytnymi witrynami są te, które należą do niszy. Jednak moim zdaniem, kluczem do osiągnięcia sukcesu w wirtualnym świecie jest prawdziwa pasja, którą potencjalny bloger chce dzielić się ze swoimi czytelnikami


Jak zacząć blogować?



Techniczna strona blogowania należy do tych, za którymi ja osobiście nie przepadam. Lubię pisać, tworzyć nowe treści, ale kreowanie wyglądu całej strony nie jest moim ulubionym zadaniem. Wbrew pozorom jest ono niezwykle ważne, ponieważ sprawia, że odbiorcy chętnie odwiedzają bloga i zapoznają się z jego treściami. Strona powinna być przejrzysta i eksponować przede wszystkim informacje, które chce przekazać.

Chociaż mój blog znajduje się na platformie blogger, jego wygląd nie został przygotowany przeze mnie. Na początku nie potrafiłam poradzić sobie z zaprojektowaniem strony tak, by była ładna i atrakcyjna dla czytelników. Uważam, że warto zlecać takie zadania osobom, które profesjonalnie zajmują się projektowaniem witryn.

Gdybym teraz zakładała swoją stronę internetową, byłaby to odrębna domena. W związku z tym, że tworzenie stron nie jest moją mocną stroną, zleciłabym to zadanie firmie, która kompleksowo zajęłaby się przygotowaniem mojego miejsca w sieci.


Jakie wymagania powinna spełniać Twoja strona internetowa?

Jak już wspomniałam, wygląd strony ma niebagatelne znaczenie. Badania dowodzą, że to od tego, jakie pierwsze wrażenie zrobi na nas strona internetowa, zależy, czy pozostaniemy na niej przez dłuższy czas, czy też będziemy szukać innej witryny. Przejrzystość strony jest niezwykle istotne, bo wpływa także na jakość czytania treści, a to przecież przede wszystkim o to chodzi twórcom blogów, by dotrzeć do dużej liczby odbiorców, którzy z przyjemnością będą wracać, by czytać kolejne artykuły.


Jakie wymagania powinna spełniać Twoja strona internetowa?



Profesjonalna firma, np.  afterweb.pl, nie tylko zajmie się stroną wizualną, ale również doradzi, na jakiej domenie najlepiej otworzyć daną witrynę. Jeśli ktoś nie zajmuje się tym tematem lub się nim nie interesuje, zwyczajnie nie wie, na jakie kwestie zwrócić uwagę. Samo założenie strony i uruchomienie jej nie jest jednak zakończonym procesem. Działania w sieci są złożone i potrzebują wdrożenia odpowiednich modułów i systemów. Warto także zwrócić uwagę na dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, ponieważ wielu użytkowników korzysta z Internetu na urządzeniach mobilnych i to z nich właśnie czyta różne treści. 

Gdy strona będzie już gotowa i przystosowana do wszystkich wytycznych, osiągnięcie sukcesu leży już w rękach jej właściciela. Bardzo ważne jest, by regularnie dodawać nowe artykuły, a tworząc je, robić to w sposób przejrzysty i łatwy do czytania. Każdy wpis powinien być opatrzony grafiką, gdyż odbiorcy lubią, gdy jest on w ten sposób urozmaicony.

Wiele osób myśli, że korzystanie z profesjonalnych usług jest drogie i lepiej zająć się samemu swoją stroną. Warto jednak zainwestować w swoją witrynę. Ponadto, firmy oferują różnorodne pakiety, w przedziałach cenowych, które mogą być atrakcyjne dla różnorodnych użytkowników.


A Wy, jak długo blogujecie? :) Sami tworzycie stronę wizualną czy korzystacie z profesjonalnej pomocy? :)

4 komentarze

  1. Oj u mnie to już będzie z 6 lat :). Sporo pomógł mi narzeczony od strony techniczno - wizualnej, a szablon kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny wpis. Fajnie, że na niego trafiłam. Pozdrawiam serdecznie!^^

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii :)
Zawsze odwiedzam swoich czytelników.
Jeśli obserwujesz, daj znać w komentarzu :)

NIE SPAMUJ!!!

TOP