15 października 2014

70. Jak i kiedy czesać kręcone włosy?

Witajcie Kochani!

Czesanie włosów w ogóle jest z istoty swojej zagwostką wielu z nas. Na forach dziewczyny rozpisują się czy czesać włosy codziennie czy też maltretować je może nieco rzadziej. Gdzie indziej znajduje się liczne tematy o tym czy czesać je po myciu czy przed myciem, na mokro czy na sucho zwilżone czy też nie. Postaram się zatem dzisiaj rozwiać Wasze wszelkie wątpliwości i odpowiedzieć na szereg tych pytań, które pojawiają się tak często.

Dziewczyny, które są, mniej lub bardziej, szczęśliwymi posiadaczkami prostych włosów, mają nieco ułatwioną sprawę. Trochę więcej kłopotów nastręcza nam czesanie włosów kręconych. Jeśli przyjąć czesanie na sucho to na naszej głowie musielibyśmy się pogodzić z puchem, który nie każdego satysfakcjonuje. W takim przypadku codzienne czesanie włosów mogłoby się zamienić w koszmar.

Jak i kiedy czesać kręcone włosy


Moje refleksje i doświadczenia zebrałam w taką oto listę, myślę, że w taki sposób łatwiejszy będzie odbiór:

Jak i kiedy czesać kręcone włosy?

1. Włosy trzeba czesać! Pominięcie tego zabiegu może skutkować kołtunami i splątanymi włosami, a w efekcie ich łamaniu i niszczeniu. Ponadto włosy kręcone się kurzą, czasami warto więc pozbawić je tego "nalotu".

2. Włosy kręcone nie powinny być czesane zbyt często. W moim przypadku występuje to tylko przed umyciem włosów. Jeśli czeszemy włosy za często narażamy je na uszkodzenia mechaniczne, które również mogą prowadzić do łamania włosów i wyrywania, ponieważ każde pociągnięcie szczotką to naciąganie włosa.

3. Włosy proste powinny być czesane na sucho, jednak przekonanie, że w przypadku włosów kręconych jest inaczej, jest błędne. One także powinny być traktowane szczotką, gdy są jeszcze suche.

4. Aby ułatwić rozczesanie możemy spryskać włosy produktem, który ma ułatwić tę czynność lub delikatnie zwilżyć pasma olejem. Dzięki takiemu poślizgowi z pewnością będzie prościej okiełznać nasze loki i to, co kryje się w ich wnętrzu.

5. Do czesania włosów kręconych zaleca się drewniane grzebienie z szeroko rozstawionymi zębami. Ja jednak całkowicie oddałam swoje serce TT i porzuciłam wszelkie grzebienie na jego rzecz. Teraz jednak zastanawiam się nad zakupem szczotki z włosia dzika. Jestem bardzo ciekawa jakby się sprawdziła na moich włosach. Macie może jakieś opinie na jej temat?


Myślę, że to wszystkie najważniejsze porady, jakie nasuwają mi się odnośnie czesania włosów. Popełniacie jakieś błędy w tej pielęgnacji? :))

24 komentarze

  1. Ja mam falowane ;) w moim wypadku również kilka z tych sposobów się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. MOJE SA PROSTE JAK DRUTY DO TEGO MAM ICH MALO WIEC PO PROBLEMIE :)
    ZAPRASZAM NA ROZDANIE WYGRAJ JEDEN ZE SWETROW BEDZIE MI MILO JESLI WEZMIESZ UDZIAL
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/10/wygraj-jeden-z-3-swetrow.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam falowane i puszące się. Czeszę je codziennie

    OdpowiedzUsuń
  4. ja posiadam falowane włosy i rozczesuję je zazwyczaj jedynie po myciu, i po użyciu odżywki ułatwiającej rozczesywanie, zawsze grzebieniem z szerokim rozstawem zębów:P a nie słyszałam o tej szczotce z włosia dzika, ale chętnie bym się dowiedziała o niej czegoś więcej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie muszę zakupić i wtedy dowiemy się czegoś więcej :))

      Usuń
  5. ja mam falowane ale tak się plączą że po myciu daję maskę , jedwab ,i pryskam specyfikiem na rozczesywanie i mimo wszystko mam z tym problem:(
    rozmaitowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też jestem posiadaczką włosów prostych jak koleżanka wyżej :) pokochałam TT!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam proste, choć czasem marze o burzy loków:)
    BLOG | FACEBOOK | INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam włosy naprawdę kręcone i czesanie ich to dla mnie zło, ale zawsze czeszę je właśnie przed myciem i najczęściej nakładam też olejek i wtedy jednocześnie nawilża moje włosy i lepiej je rozczesać.
    pozdrawiam♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam proste i nawet u fryzjera nie chcą się zbytnio kręcić

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem szczesliwa posiadaczka włosów lekko falowanych i nawet nie mam szczotki w domu xD haha zapraszam do mnie na bloga o kosmetykach YVES ROCHER http://mylovelyyvesrocher.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja swoje kręcone włosy czeszę tylko po umyciu, kiedy są mokre, a później (kiedy są suche i chcę gdzieś wyjść) tylko związuję je w kok. myje co 3 dni :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam włosy proste, zawsze czeszę je na mokro i są w bardzo dobrej kondycji :)

    OdpowiedzUsuń
  13. W tej chwili cieszę się ogromnie z moich prostych włosów. Ich rozczesywanie zazwyczaj nie przysparza najmniejszych problemów, a w razie splatań świetnie sobie z nimi radzi TT :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam kręcone/falowane i jestem bardzo z tego powodu zadowolona ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam proste włosy, czeszę je gdy są wilgotne i są naprawdę zdrowe ;-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam pytanie co do włosów. Czy wiesz jak je wybielić na stałe? (Wiem ze będę miec osdoaty, ale nie mam tu bardziej na myśli płukanki ktora po kilku myxiavj schodzi)

    whinicte.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety w rozjaśnianiu włosów nie mam doświadczenia. Sama nigdy tego nie robiłam, ale czytałam na jego temat. Rozjaśniacze mają to do siebie, że bardzo niszczą włosy. Biały kolor można uzyskać za pośrednictwem farb. Wiem, że Palette ma w swojej ofercie nr C12 i C9, które dają taki biały efekt. Moim zdaniem jednak, w takich przypadkach najlepiej udać się do zaufanego fryzjera, gdyż nieprawidłowe wykonanie tego zabiegu może przynieść bardzo negatywne skutki. Pozdrawiam!:))

      Usuń
  17. ja moich loków nie czeszę wogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nic dla mnie... moje wlosy sie kiedys krecily ale przestalo im sie podobac byc kreconymi i sie wyprostowaly :(

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii :)
Zawsze odwiedzam swoich czytelników.
Jeśli obserwujesz, daj znać w komentarzu :)

NIE SPAMUJ!!!

TOP