17 października 2014

71. Jak zadbać o włosy w przypadku chorób tarczycy? Pielęgnacja włosów przy niedoczynności i nadczynności tarczycy

Witajcie Kochani!

Jakiś czas temu na moim blogu pojawiło się pytanie od redonmyhead, która ma problemy z tarczycą, a w związku z tym także z nadmiernym wypadaniem włosów. Z tej okazji postanowiłam napisać osobny wpis na ten temat.

Wypadanie włosów może być jedną z pierwszych lub też jedną z najbardziej zauważalnych przyczyn wielu chorób. Jedną z takich chorób jest właśnie tarczyca. Należy tu jednak wprowadzić rozgraniczenie na niedoczynność lub nadczynność, ponieważ skutki w stanie włosów nieco się różnią.


NADCZYNNOŚĆ TARCZYCY:


  • włosy sztucznie połyskują,
  • szybsze starzenie się włosów, które powoduje ich wypadanie,
  • łysienie dyfuzyjne - rozproszona utrata włosów; spowodowane podwyższeniem temperatury ciała, charakter odwracalny (!).

NIEDOCZYNNOŚĆ TARCZYCY:

  • za mała ilość tyroksyny - hormonu produkowanego przez tarczycę - wpływa na wypadanie włosów; wypadanie włosów w przypadku niedoczynności rozwija się jednak powoli, w nadczynności jest znacznie szybciej zauważalne
  • łamliwość,
  • włosy cienkie i suche,
  • nie chcą rosnąć, ma się wrażenie, że stoją w miejscu.


JAK RADZIĆ SOBIE Z WYPADANIEM WŁOSÓW W PRZYPADKU CHORÓB TARCZYCY???

Nawet najbardziej przemyślana i najdroższa kuracja może nie przynieść pożądanych efektów, jeśli nie zostanie podjęte leczenie. Wyrównanie poziomu hormonu tarczycy jest podstawowym i pierwszym punktem, który należy podjąć w walce o włosy. Wówczas stan nie tylko włosów, ale i skóry czy paznokci będzie wracał powoli do normy, choć oczywiście należy mu pomóc różnymi środkami wzmacniającymi włosy. 
Poniżej przedstawiam moje propozycje:

- suplementy ze skrzypem, pokrzywą

Jak zadbać o włosy w przypadku chorób tarczycy?


- olej z wiesiołka

Pielęgnacja włosów przy niedoczynności i nadczynności tarczycy


- mycie włosów szamponem z dodatkiem oleju rycynowego (na dawkę szamponu, którym myjemy włosy, dolewamy łyżeczkę oleju rycynowego i myjemy)




- domowe maski z żółtka, nafty kosmetycznej, dodatkiem drożdży i olejku rycynowego



- loxon 2% - pobudza porost włosów podczas łysienia, hamuje wypadanie włosów 




- maska WAX



- wcierka Jantar




Mam nadzieję, że osoby, które borykają się z problemem tarczycy, znajdą w tym wpisie wskazówki i rady dla siebie. Starałam się dotknąć każdego punktu pielęgnacji, czyli suplementacji, mycia, odżywiania i wzmacniania skóry naszej głowy, a także zaproponowałam produkt, który jest dedykowany już osobom łysiejącym. Zdaję sobie sprawę z tego, że w przypadku chorób walka o włosy może być tą najmniej istotną. Wiem jednak, że dodają nam one pewności siebie, a ich brak może negatywnie wpływać na nasze życie. I myślę, że nie ma w tym co mówię zbyt wiele patosu.


Przekroczyliśmy już połowę miesiąca, ale do stałych czytelników bloga dołączyło parę osób, dlatego przypominam o mojej październikowej akcji. Możecie się jeszcze do niej zgłaszać :)) Mamy jeszcze 14 dni do końca!



Macie jakieś sprawdzone sposoby na wypadanie i wzmacnianie włosów :)?

19 komentarzy

  1. Ech, ja mam coś z tarczyca, ale wizyta dopiero za pare miesięcy:/ rosną mi szybko, ale potrafią nadmiernie wypadać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś miałam problem z tarczycą, ale teraz już wyniki mam w porządku, a włosy i tak zawsze mi bardzo wypadają ;) testuję teraz Priorin, ale na razie nie pomaga

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też choruję na niedoczynność, jednak ostatnio moje wyniki są super. Na wypadanie rewelacyjna jest wcierka Jantar :) Chciałabym Cię poinformować o tym, że na moim blogu, specjalnie dla obserwatorów - starszego grona oraz tych zupełnie nowych - pojawił się konkurs, w którym do wygrania są buty Ugg Australia w wybranym kolorze. Mam nadzieję, że spodoba Ci się mój pomysł i weźmiesz udział :-) Pozdrawiam, Michalina.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny i pomocny post. Ja mam małą niedoczynność.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na wypadanie polecam olej z korzenia łopianu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak najwięcej takich postów, są bardzo pomocne dla szukających pomocy...

    OdpowiedzUsuń
  7. Piszesz bardzo pomocne posty :) Super

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie niestety mimo już 2 lat z wyrównaniami hormonami włosy nadal lecą. Endokrynolog tłumaczyła to tak, że mimo podawania hormonu to i tak nie będzie go nigdy w idealnej ilości:(

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post! Myślę, że jest doskonałym źródłem informacji, dla osób borykających się z chorobą tarczycy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy post wiele można się dowiedzieć ;D
    Prowadzisz bardzo interesującego i pomocnego bloga chętnie będę zaglądać ^^
    Dziękuję za bardzo miły komentarz na moim blogu ;***
    Co powiesz na wspólną obserwację ?
    Ja już obserwuję mam nadzieję że mogę liczyć na uczciwy rewanż ;)
    ♥Zapraszam♥
    http://puff-amcziks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja co prawda takich problemów nie mam ale bardzo przydatny post :) nawet dla ludzi zdrowych

    OdpowiedzUsuń
  12. O, powinnam mieć gdzieś w domu olejek rycynowy, więc na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Maska do włosów z Waxa jest genialna, a olejek rycynowy na prawdę robi cuda!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo fajny post :D
    ja polecam jantar
    moze zaobserwujesz? http://meeaningoflife.blogspot.com/2014/10/sets.html?showComment=1413717286388#c3039403423013511315 będe bardzo wdzięczna :*

    OdpowiedzUsuń
  15. super! Bardzo dziękuję za odpowiedź :) Na pewno wypróbuję kilka pozycji! Dam znać o efektach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. moja mama ma chora tarczycę, ale nie ma większych problemów z włosami :) bardziej chyba z paznokciami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Borykałam się z tą chorobą niestety. Widzę, że olej rycynowy jest bardzo dobrze odbierany, więc chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam niedoczynność, ale dzięki lekom włosy zaczęły rosnąć normalnie :)

    http://anettexstuff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii :)
Zawsze odwiedzam swoich czytelników.
Jeśli obserwujesz, daj znać w komentarzu :)

NIE SPAMUJ!!!

TOP