16 grudnia 2015

296. BLOGMAS (17): Przepis na świąteczne pierniczki i domek z piernika

Przepis na świąteczne pierniczki





Czas na świąteczne pieczenie pierniczków! W moim domu jest to przyjemny obowiązek. Co roku nasi bliscy oprócz drobnych prezentów dostają zapakowane pierniki. W tym roku dodatkowo postanowiłam zrobić swój pierwszy domek z piernika. Nie miałam żadnych form do tego, więc kombinowałam, kombinowałam i zrobiłam swoją własną formę z pudełka. Wycinałam poszczególne elementy domku z ciasta, piekłam, a następnie kleiłam lukrem. Poniżej przedstawiam Wam wyniki mojego pieczenia i przepis, który też mogliście czytać na moim blogu w ubiegłym roku (TUTAJ).



przepis na  domek z piernika

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżki miodu
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 torebki przyprawy piernikowej
  • 1 łyżka masła
  • 1 jajo
  • ok. 1/3 szklanki ciepłego mleka

Sposób przygotowania:
  • Do przesianej mąki wlewamy rozpuszczony gorący miód i mieszamy nożem. Ciągle siekając, dodajemy cukier, sodę, przyprawy, a po ostygnięciu - masło i jajo.
  • Dolewamy stopniowo mleko i zagniatamy ciasto. (jeśli nie ma konieczności to nie trzeba używać mleka, jeśli ciasto nie będzie się kleiło to wtedy z niego korzystajcie, ale ja raczej pomijam ten składnik.
  • Rozwałkowujemy ciasto i wycinamy kształty.
  • Piec ok. 10/15 min. w 180 stopniach.


jak zrobic domek z piernika bez formy

pomysł na świąteczne pierniki

sposób na świąteczne pierniki








29 komentarzy

  1. O jakie słodkie cudeńka! Pięknie wyszło. Szkoda że ja nie mam czasu i cierpliwości na takie rzeczy!Ale cieszę oczy twoimi i podziwiam! (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie miałam zbyt wiele czasu, dlatego piekłam na kilka tur :P

      Usuń
  2. Super! Nie przyszłoby mi do głowy, żeby taki domek zrobić samodzielnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chatki są urocze! W tym roku spróbuję zrobić taki pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś robiłam domek z piernika :) Teraz pewnie skuszę się tylko na pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny domek :) też mam już za sobą pieczenie piernikòw:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku, to jest prawdziwe piernikowe arcydzieło!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny ten domek, naprawdę robi wrażenie! Aż szkoda będzie jeść ;) Pięknie prezentują się te pierniczki, chyba wiem co jutro będę robić. Fajny blog, dodaje do obserwowanych i zapraszam do mnie, ja dopiero zaczynam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, miło się na nie patrzy, ale ze zjedzeniem będzie ciężko :P Polecam spróbować :))

      Usuń
  8. Ale ładny wyszedł ci domek. A lukier to skąd? Ja robiłam w zeszłym roku ale nam nie wyszedł, lukier nie trzymał i wszystko się rozwalilo :( odpisz u mnie jeśli masz jakiś pomysł na lukier chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama robiłam :< chyba niestety nie zdążę już odpisać, bo zobaczyłam ten komentarz za późno:<

      Usuń
    2. Sama robiłam :< chyba niestety nie zdążę już odpisać, bo zobaczyłam ten komentarz za późno:<

      Usuń
  9. Wszystko wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Domek jest prześliczny jestem ciekawa czy ja zdołałabym taki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze chciałam zrobić taki domek z piernika,cudo *.*

    OdpowiedzUsuń
  12. Domek wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii :)
Zawsze odwiedzam swoich czytelników.
Jeśli obserwujesz, daj znać w komentarzu :)

NIE SPAMUJ!!!

TOP